Wednesday, January 6, 2010

aku,dia dan masa depan yang tak pasti

Merenung ke dinding dan mataku terlihat jam tepat pukul 12.44 pagi....7 Januari 2010...tiada banyak perbezaan yang berlaku ke atas diriku sebaliknya hampir sama seperti dahulu....kadang kala aku terpikir...sampai bila aku harus begini???

Pertanyaan demi pertanyaan aku lontarkan ke dalam benak pikiranku....apakah yang akan terjadi 10 tahun dari sekarang?? apakah aku masih di sini??? adakah perkara yang sama akan aku lakukan?? dan persoalan pokoknya adakah aku masih bersendirian sama seperti 10 tahun lalu?? kusut aku memikirkannya....usia semakin bertambah tetapi masih sama seperti dulu....

Kadang-kala aku semakin muak ingin menjawab soalan dari masyarakat sekeliling....bila nak naik pelamin??? kalu la nak naik pelamin tu macam membeli sekeping DVD atau mengunyah karipap sambil minum air sirap atau tidur di waktu malam senang aku nak jawab...tetapi ia jauh lebi sukar daripada itu....setiap kali aku jumpa kawan2 lama itu la soalannya....cuba la tanya sapa bende senang2....macam isu semasa ke senang la aku bg jawapan...

Bosan..bengang...marah...geram...cemburu...iri hati....satu perasaan bercampur baur wujud di dalam benak hati dan minda aku...tambah2 dah ramai member sebaya aku naik pelamin...mungkin nampak macam desprate tetapi hakikatnya memang aku stress....tiap kali balik kampung...jumpa member...online...semua tanya bende sama....argghhhhh....

Kadang-kala aku juga ingin mendapatkan jawpan yang pasti....tetapi seperti yang aku katakan....naik pelamin bukan macam beli DVD atau makan karipap sambil minum air sirap....ia persoalan yang melibatkan dua hati menjadi satu bagi menjalani kehidupan berkeluarga sampai akhir hayat....satu lagi persoalan C#Major.....sapa calon yang nak kat aku??? dah la aku ni sekadar pencatat kejadian yang hidup secara nomad...berpindah randah....

Kadang-kala aku rasa macam tak laku....kadang-kala aku rasa masih awal....ikut usia aku tahun ni dah mencecah suku abad....entahlah...tetapi harus diingat...aku tidak pernah berputus asa...aku sentiasa mencuba...jatuh sekali tak semestinya jatuh untuk kali kedua...tapi kalu dah jatuh jugak...bangun la sendiri kan??

Aku akan terus berusaha untuk mencari seseorang yang boleh menerima aku dari segala segi dan bersedia untuk mengharungi kehidupan bersama aku pada masa akan datang...kalu ada orang yang sanggup untuk hidup dgn aku (bukan kerana terpaksa....aku akan pastikan aku akan sentiasa menghiburkan dirinya dan akan aku pastikan dia hidup dengan gembira sehingga ke akhir hayat aku.......itu adalah PASTI!!!!!

No comments:

Post a Comment