Sunday, January 10, 2010

Sehari di Temasik mencari semangka

9 Januari 2010 merupakan kali kedua aku menjejakkan kaki ke luar Malaysia....first time dulu waktu aku di tingkatan 3....memang excited maut bile nak g sana.....tambah2 pulak singapore...

Tepat pukul 7.30 aku bersama 4 lagi kawan2ku berkumpul di restoran panel kami di Jalan Serampang, Taman Pelangi...serius teruja maximum punya....bergerak la aku bersama rombongan aku menuju ke Danga City Mall dengan hasrat nak naik kereta api ke negara republik itu...tetapi sesampainya aku di sana...hampas...setesen kereta api itu tutup dan security yang patut jaga kaunter pun lenyap dari pandangan...sial betul...

Berubah kepada plan kedua....menaiki bas ekspess ke sana....dengan sepantas biawak kami semua bergegas ke Terminal Bas Larkin untuk menuju ke sana....kira-kira pukul 9 gak la aku naik bas menuju ke CIQ...

Perasaan teruja tu masih ada lagi....dalam bas aku excited la kan...kemudian aku dan rombongan aku tiba di CIQ Malaysia untuk pemeriksaan pasport...memang terkujat la aku kan...tengok semua org turun bas berlari mengalahkan org bersukan...time ni aku ok lagi....aku jalan je la macam biasa...lepas cek pasport aku turun ke bawah nak naik bas balik menuju CIQ Singapura....

Tak sampai lima minit pun...aku dah sampai CIQ Singapura....semua turun berlari macam CIQ tu nak lari...aku terus berpikir mengapakah ini terjadi??? aku pun terus menuju ke kaunter CIQ negara republik itu....agak cepat jugak la kan...tetapi muka pegawai imigresen sana ketat nak mampus...sekuriti checking dah macam aku ni terrorist dah...pandang aku macam nak makan...sialan punya warga SIngapura...setel semua aku turun la tunggu bas balik menuju ke Bugis....(lepas aku turun bas baru aku tau nama tempat tu bugis)

Sesampainya aku di Bugis....aku bersama rakan2 rombongan kene carik dimanakah MRT...ketua rombongan aku bersama assistantnya memainkan peranan yang begitu efisien mengorak langkah sambil aku membebel kenapakah semua orang berlari ketika menuju CIQ...lepas tu aku naik MRT menuju ke shopping kompleks yang diberi nama Mustafa Centre...

Sesampainya aku di sana...aku di bawa ke area minyak wangi....di situ aku terkedu...kerana cologne yang aku nak pakai selama ni yang payah maut aku carik bersepah depan mata....OLD SPICE...memang best...tanpa berlengah aku membeli dgn kadar yang begitu banyak (stok setahun...hahahah)....lepas je aku bayar aku g departmen kasut...umak aih...Adidas main jual longgok je....cam haram...tak rasa eksklusif langsung bila pakai adidas...

Lepas itu...aku dan rombongan aku g makan nasik la....lapar ma....lepas shopping first round...aku g restoran kat sebelah Mustafa centre tu....memang gerek...dia punya kari ikan dah macam aku makan kat Penang dah...memang best....harga sikit lebih kurang kat Malaysia je......lepas kenyang aku meneruskan rombongan ke destinasi seterusnya...Lucky Plaza...

Niat hati aku memang nak carik brand Lonsdale....aku dgn girang menuju ke sana...sesampainya aku kat area Orchard (kalu tak silap la kan...)...aku ternampak sesuatu yang indah...Mark n Spencer....memang keindahan alam maya la bila aku nampak sebuah bangunan itu hanya Mark n Spencer....memang stim aku tgk....memandangkan aku kejar masa...aku terus la ke Lucky Plaza....

Ketua Rombongan aku dgn gerombolannya tanpa berlengah membeli minyak wangi semahunya....price memang best la...convert pun still murah....time ni aku sombong....tak nak beli....sebab aku nak carik baju Lonsdale...lepas aku round area Lucky Plaza tu...haram tak nampak brand idaman itu....next destination aku ke Takashimaya....dgn harapan ada la...punah juga...penat aku jalan area Orchard Road...brand tu takde..yang aku jumpa CK..Armani...DKNY dan seangkatan dengannya...semua butik...haram J sungguh...bila kecewa aku g balik Lucky Plaza aku beli la minyak wangi dgn kuantiti yang sungguh menakjubkan...(to be continue la ek...penat la)

1 comment: